אכיפת הסכם גירושין

דמי מזונות בגירושין

אכיפת הסכם גירושין



חושבים שאם הצלחתם לחתום על הסכם גירושין, הסאגה הזו הגיע לסיומה?
לפעמים, הצדק עימכם, ואז, העתיד שלכם (בנפרד) יציב ורגוע…
אבל, לעיתים (לצערנו, לא רחוקות מידי,) מדובר בתחילתו של סיפור שונה לגמרי, שכן, אחד מהצדדים החתומים על ההסכם, בוחר שלא לעמוד בהתחייבויותיו ולהפר אותן, ובכך – גורם לצד השני נזקים מסוגים שונים!

במרבית הליכי הגירושין, גיבוש ועריכת הסכמי הגירושין נחשבים כמטרה בפני עצמה, שאליהם, חותרים בני הזוג ועורך הדין להגיע. היינו רוצים להאמין, כי, לפחות בעת החתימה על ההסכם, כל אחד מהצדדים מתכוון, בלב שלם, למלא את חלקו, כפי שהוא מפורט במסמך. אולם, כשהזמן חולף, הדרך החדשה שנפתחת בפני כל אחד מבני הזוג עשויה להשפיע על ההחלטות טרום ההסכם ועל הסכמתם לתנאים המעוגנים בו, וכך, לעיתים, אם במזיד ואם שלא במזיד, מופרות התחייבויות שונות המופיעות בהסכם הגירושין.


אכיפת הסכם גירושין

מלכתחילה, מטרת אישור הסכם גירושין ע"י בית משפט היא לתת תוקף משפטי ולהבטיח כי ההסכם נחתם בדעה צלולה, לאחר מחשבה וללא לחץ, כפיה או הפעלת השפעה כלשהי על אף אחד משני בני הזוג משכך, החוק מתייחס לאי מילוי כל תנאי או התחייבות המופיעים בהסכם גירושין כאל הפרת חוזה לכל דבר ועניין. יתרה מכך, הסכם הגירושין המאושר ע"י בית משפט לענייני משפחה, והוא מקבל תוקף של פסק דין, אינו נתפש כחוזה "רגיל" מן המניין, אלא כבעל מעמד משפטי גבוה יותר, בשל אישור בית משפט, הניתן לאחר בחינת ההסכמות שגובשו ע"י הצדדים הנוגעים בדבר. במקביל לכך, חלות על הסכמי גירושין דרישות חוזיות (בשל דיני חוזים) ודרישות דיוניות (החלות עליו בשל מעמד פסק דין בית המשפט שלו, שאותו הזכרנו קודם). תחולת כל אלה משליכה, בפועל, ישירות על אכיפת הסכם הגירושין, על ביטול הסכם גירושין ואף על אפשרות שינוי הסכם גירושין.

מדוע תידרש לכם עזרה מקצועית של עורך דין?

ישנם מקרים רבים בהם בטחון בצדקתכם עשוי להביא תוצאות טובות למדי, אולם, ככלל, בבית המשפט, ובמיוחד, בכל הנוגע להסכמי גירושין, ייצוג עצמי אינו הדבר החכם או הנכון לעשות. מסיבה זו, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום, בין אם אתם בצד המערער על הסכם הגירושין ובין אם אתם הצד המעוניין באכיפתו כמות שהוא.

תחומי עיסוק המשרד

עוד מאמרים

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

ניכור הורי מצד האם כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם? בכדי לדעת כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם, תחילה חשוב להבין מהו בכלל ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי? איך מונעים ניכור הורי? ניכור הורי זוהי תופעה המתרחשת כאשר ילדים להורים גרושים או פרודים מפגינים יחס עוין וחוסר נכונות ליצירת

ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן