ביטול הסכם ממון

ביטול הסכם ממון

זוגות מאוהבים בדרכם לחתונה, אינם בוחנים מעמד או מצב כלכלי והזוג נכנס לברית הנישואים עם מיטב הכוונות הטובות שזה ימשך לעד. אך הלחץ של הנישואים והחיים המשותפים יחדיו לעיתים מכריעים זוגות, שמחליטים לפרק את החבילה. ואז בני הזוג רוצים להגן על הנכסים ועל המצב הכלכלי איתו נכנסים לנישואים אך במדינת ישראל ישנם חוקים שלא מאפשרים לזוגות נשואים לצאת מן הנישואין כפי שנכנסו אליהם והדבר אומר פגיעה במעמד הכלכלי של אחד מבני הזוג.

 

לכן מוטב לפני שמתחתנים להסדיר את מצבם הכלכלי במקרה של פרידה אצל עו"ד מוסמך בנושא.

 

הסכם ממון- הבטחה לעתיד כלכלי שקט.

 

המציאות של היום, בה ישנו אחוז גבוה של מתגרשים, בני זוג שפעם היו יחידה אחת, כעת שני אנשים נפרדים שכל אחד מהם דואג לרכוש שאיתו נכנס לנישואים. ללא הסכם ממון הדבר לא מתאפשר שכן שכל צד יכול לדרוש זכאות לרכושו של האחר. הנושא של רכוש וכספים מסתבך כאשר מתוך הנישואים הללו נולדו ילדים לעולם, שכן תביעות מזונות יכולות להסתכם בסכומים גבוהים מאוד והכל עוד לפני שלוקחים בחשבון את עלויות עורכי הדין והוצאות בית המשפט. לכן, על מנת לחסוך כל זאת, עו"ד להסכמי ממון דנה יצחק- פיקר, כאן, בשבילכם ומציעה את החלופה הפשוטה של הסכם ממון. ההסכם עצמו נוקב באופן שבו יש צורך לנהוג במקרה של פרידה. הסכם המגן על כסף ורכוש של כל אחד מבני הזוג מלפני הנישואין. 

 

ההבדל בין הסכם ממון לצוואה

 

דבר חשוב שעו"ד דנה יצחק – פיקר מדגישה פעמים רבות, כי הסכם ממון, הורשת רכוש שנעשית בהסכם הוא אינו צוואה. זאת מאחר והסכם הממון עוסק באופן חלוקת הרכוש במקרה של סיום הנישואין ואילו צוואה עוסקת בחלוקת רכוש במקרה שאחד מבני הזוג חלילה הולך לעולמו. לכן רצוי לערוך אותה במקביל לעריכת הסכם ממון.

 

ביטול הסכם ממון

 

ביטול הסכם הממון הוא חוזה מהודק וכמעט על גבול הבלתי אפשרי, אם בכלל, לביטול והוא מצריך הליכים משפטיים לא נעימים והתדיינויות מיותרות בבתי משפט, לכן עו"ד יצחק – פיקר ממליצה מאוד לערוך הסכם ממון בין שני בני הזוג הנישאים או שנשואים:

 

  • כאשר אחד מבני הזוג מגיע לנישואין עם נכס ומעוניין להשאיר אותו ברשותו במקרה של גירושין.
  • כאשר ישנה זוגיות שנייה (פרק ב'), וזאת, על מנת להבטיח את זכויותיהם של הילדים מהנישואין הקודמים ברכוש ובממון.
  • כאשר קיים חוסר איזון במצבם הכספי של בני הזוג, והבטחה כי הנישואין הללו אינם מסיבה כלכלית בלבד.
  • כאשר אחד מבני הזוג נכנס לנישואים עם חובות כלכליים.

 

מדוע חשוב לערוך הסכם ממון אצל עורך דין?

 

בנוסף למורכבות הנושא של ההסכם, הוא מצריך גם אישורים רשמיים של בית משפט לענייני משפחה, בית הדין הדתי הרלוונטי לבני הזוג או אישור נוטריון, לפי סוג ההסכם. עורך דין מומחה בתחום יחסוך לכם את כל הבירוקרטיה, יעניק מהידע הרב שברשותו ומניסיונו רב השנים בכל צעד ושעל בדרך לחתימת החוזה.

תחומי עיסוק המשרד

עוד מאמרים

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

ניכור הורי מצד האם כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם? בכדי לדעת כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם, תחילה חשוב להבין מהו בכלל ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי? איך מונעים ניכור הורי? ניכור הורי זוהי תופעה המתרחשת כאשר ילדים להורים גרושים או פרודים מפגינים יחס עוין וחוסר נכונות ליצירת

ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן