הליך גישור במשפחה

הליך גישור במשפחה

על הליך גישור במשפחה בכלל וסביב גירושין בפרט

הליך גישור במשפחה יכול להיות בין אחים או הורים וילדיהם בגילאים שונים ולאפשר מענה לסכסוכים במשפחה המורחבת או המצומצמת. הליך גישור במשפחה השכיח ביותר הוא גישור סביב גירושין בהסכמה לשם חלוקת רכוש וסיכום הסדרי המשמורת והראייה וקביעת דמי מזונות. בסיס הליכי הגישור בגירושין מתבסס על החקיקה והפסיקה בנושא, לדוגמא, חוק יחסי ממון וחוק האפוטרופסות כמו גם חזקת הגיל הרך וכדומה. בגישור משפחתי רגיל החקיקה פחות רלוונטית בדרך כלל. עם זאת לעיתים סכסוכי משפחה מתקיימים סביב צוואות וירושות ואז ישנם חוקים רחבים יותר הרלוונטיים אף הם.

כולם יכולים לנצח במשחק הזה

רבים נדרשים דווקא סביב פרידה וגירושין להליך גישור במשפחה. כשמדובר על הליך גישור משפחה בגירושין, הוא נועד לאפשר לצדדים לעמוד על רגליהם בסוף התהליך. הכוונה לא רק לעמוד על הרגליים, מבחינה כלכלית, אלא גם לעמוד על הרגליים מהבחינה הרגשית בהתנהלות מול הילדים והצד השני. הליך גישור משפחתי אחרי הגירושין נועד לאפשר להורים להבין שהניצחון שלהם בסכסוך הוא גם הניצחון של הצד השני. להבין שלא מדובר על משחק סכום אפס. כאשר זוגות נפרדים במקרים רבים הם מפסיקים לתקשר באופן ישיר. כאשר הילדים הופכים להיות אלו שמעבירים את המסרים ונשאבים לתוך הסכסוך.

גילוי אחריות ומעורבות של שני ההורים

הליך גישור משפחתי סביב פרידה והסדרי משמורת נועד להביא לכך שכל הורה יהיה אחראי על עצמו ועל מעשיו, בנוסף לאחריותו באופן חלקי לעולמם של הילדים והטיפול בהם. הליך גישור משפחה מנסה להניע מעורבות חזקה של שני הצדדים בקבלת ההחלטות בניהול חיי הילדים. ששני הצדדים יראו את עצמם מחויבים להסדרי המשמורת והראייה ולהיות מעורבים באופן פעיל בגידול וחינוך הילדים מבחינה כלכלית ורגשית. הליך גישור במשפחה יכול לבנות מנגנונים לשיתוף פעולה בן הצדדים תוך אימוץ דפוסי התנהלות מיטביים.

הליך גישור במשפחה עם עו"ד לענייני גירושין ומגשרת מקצועית ומנוסה

אם את או אתה לקראת גירושין ורוצה להתקדם בצורה תרבותית ככל האפשר באמצעות הליך גישור במשפחה. משרד עו"ד דנה יצחק פיקר מתגאה במתן שירותים משפטיים איכותיים ומקצועיים בשקיפות מלאה ובעורבות מלאה של הלקוח בכל שלב והחלטה. המשרד מתמחה בדיני משפחה ומעמד אישי, חוזים, נדל"ן, נזיקין והוצאה לפועל.
נתקלים בקשיים בתוך התא המשפחתי שלא ניתנים לגישור ללא עזרה חיצונית? עו"ד דנה יצחק פיקר לשירותכם ויכולה לעזור בעזרת הליך גישור במשפחה. לפרטים ומידע נוסף לחצו כאן

תחומי עיסוק המשרד

עוד מאמרים

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

ניכור הורי מצד האם כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם? בכדי לדעת כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם, תחילה חשוב להבין מהו בכלל ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי? איך מונעים ניכור הורי? ניכור הורי זוהי תופעה המתרחשת כאשר ילדים להורים גרושים או פרודים מפגינים יחס עוין וחוסר נכונות ליצירת

ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן