תהליך גישור בפרידה

תהליך גישור בפרידה

שזוג מחליט להתגרש, מתרחשת רעידת אדמה של ממש: אגו פגוע. כעסים. חוסר תקשורת. רצון לנקום. אכזבה צורבת מהכישלון הזוגי.

לצד כל אלה קיים פחד מהעתיד לבוא, חשש מהמצב הכלכלי, מ"מה יגידו" והמון עצות, שנזרקות לחלל האויר, מכל עבר על מה צריך כל אחד מבני הזוג לעשות.

הרבה פעמים, אם אין מי שיצנן את הרוחות הלוהטות, נפתחת מלחמת חורמה ממושכת וכואבת שכוללת הכפשות הדדיות, פגיעה שרק הולכת ומחמירה, הליך משפטי מתמשך כשברקע, ילדים שסופגים את הפגיעה הקשה ביותר.
לכן, הטיפ שלי אליכם הוא:

גישור בהליך גירושין.

בהליך הגישור מניחים את האגו, הכעסים, הרצון לנקום והמלחמות בצד ומסתכלים על הצרכים והרצונות של כל הנוגעים בדבר – אישה, גבר וילדים. במהלך הגישור מגיעים להסכם שתואם את הצרכים והיכולות של הצדדים, וכבונוס, חוסכים הרבה אנרגיה, זמן וכסף.

"לפרק בלי להתפרק". זה האני מאמין שלי. זה הפנס שמאיר לי את הדרך המקצועית ומנחה אותי. דווקא ברגעים הקשים של הפרידה, חשוב לי להזכירשקיימת דרך אחרת להתגרש. אפשר לסיים את המערכת הזוגית בכבוד, בסובלנות, תוך פשרה וראיית האחר.
התקופ
ה שאנו חיים בה אינה פשוטה בשום מובן, וודאי שלא הזוגי ולכן, אני מאחלת לכולכם זוגיות טובה ומאושרת, אך זכרו, שאם צריך לפרק, קיימת האפשרות הטובה של גישור גירושין.


ניסוח הסכם גירושין בתהליך גישור

בסוף תהליך הגישור, יגיע שלב ניסוח ההסכם והחתימה עליו. לאחר חתימת ההסכם מול עורך דין המבצע את הגישור בין בני הזוג, ההסכם מועבר לבית הדין הרבני או לבית המשפט לעינייני משפחה לאישור סופי ומתן תוקף להסכם של פסק דין.

סדרת פגישות לגישור בגירושין

סיום היחסים בין בני זוג נשואים יכול להיראות אחרת ממה שחשבתם. באמצעות הסכם ניתן להגיע להסכמות המקובלות על שני הצדדים להתנהלות היום יומית של בני הזוג הנפרדים ובכך ולהוריד את רף הרגשות והכעסים בין בני הזוג הנמצאים בתוך תהליך הפרידה. באמצעות סדרת פגישות לגישור בגירושין, תוכלו למנוע את הצורך בהתנהלות דיונים בבית המשפט ולמעשה לקצר את תהליך הפרידה ולמנוע פגיעה נוספת בילדים אשר צריכים להיכנס.

ההליך המשפטי של ניהול תיק גירושין יכול להיות ארוך ומתיש הן בבית הדין הרבני והן בבית הדין לדיני משפחה. מכיוון שישנם נושאים רבים העומדים על הפרק בעת תהליך הגירושין, הפסיקה לגבי נושא מסויים יכולה לקחת זמן ולעבור שלב של בדיקת עובדות, מסמכים וטענות של שני הצדדים. כאשר יש ילדים משותפים לבני הזוג המתגרשים, נכנסים נושאים נוספים לדיונים בבית המשפט הרלוונטיים לעתיד ההורים והילדים כגון ענייני משמורת, סכום התשלום לדמי מזונות והסדרי ראייה.

משמורת ילדים והסדרי ראייה

בני זוג עם ילדים הנמצאים בתהליך גירושין, צריכים לעבור גם את שלב קביעת המשמורת על הילדים ושלב קביעת הסדרי הראייה. ברגע שאין הסכמה בין שני הצדדים וגישור גירושין לא הביא להסכם חתום, בית המשפט לדיני משפחה או בית הדין הרבני יצטרך להתערב בהחלטה לגבי המשמורת על הילדים ולגבי הסדרי הראייה לטובת הילדים.

חלוקת רכוש ותשלום מזונות

בכל תהליך גירושין הנושא הכלכלי צף ועולה בכל דיון בבית המשפט. ישנן מחלוקות רבות אצל בני זוג בתהליך גירושין בכל הנוגע לחלוקת רכוש ותשלום דמי מזונות. ליווי משפטי של עורך דין מומחה לדיני משפחה, יסייע לכם בהכנת כתב התביעה לבית המשפט או לבית הדין הרבני על מנת לפתוח את תיק הגירושין בצורה רשמית. משלב זה, עורך הדין לדיני משפחה ילווה אתכם לאורך כל הדיונים בבית המשפט ויתן לכם ייצוג הולם לטענות שלכם כלפי בן או בת הזוג בתהליך הגירושין שלכם.

תחומי עיסוק המשרד

עוד מאמרים

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

ניכור הורי מצד האם כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם? בכדי לדעת כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם, תחילה חשוב להבין מהו בכלל ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי? איך מונעים ניכור הורי? ניכור הורי זוהי תופעה המתרחשת כאשר ילדים להורים גרושים או פרודים מפגינים יחס עוין וחוסר נכונות ליצירת

ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן