יישוב סכסוך ויחידת הסיוע

בלוג כורך דין

יישוב סכסוך ויחידת הסיוע

מתכוונים להתגרש?


המהלך הבא שלכם עתיד להשפיע על הדרך שבה ייראו השנים הבאות של חייכם!

בחודש יולי 2016 נכנס לתוקפו החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה) התשע"ה-2014, והוגדר, בתחילה, בגין חדשנותו, כהוראת שעה לתקופה של שלוש שנים. במהלך תקופה זו, נבחנו הצלחתו והשגת מטרותיו המוצהרות – הפחתת העומס המוטל על בתי המשפט באמצעות פתרון חלק גדול מסכסוכי הגירושין באמצעות גישור גירושין המתבצע מחוץ לכותלי בתי המשפט, בין אם באמצעות יחידת הסיוע ובין אם באמצעות הליך גישור בגירושין באמצעות איש מקצוע מוסמך לכך המתמחה בהליכי גישור בגירושין.
 

מה קובע חוק הסדר ההתדיינות?


על פי החוק, בני זוג שבכוונתם להגיש תביעה במסגרת סכסוך משפחתי, ראשית, יהיו מחויבים בהגשת בקשה ליישוב הסכסוך לאחת מיחידות הסיוע שסמוכות לבית הדין הרבני או לבית המשפט לעינייני משפחה באזור מגוריהם. במהלך התנהלות הבקשה ליישוב הסכסוך ביחידת הסיוע, חל על עיכוב הליכים עיכוב לפרק זמן של עד ל-60 ימים, שבמהלכו, אף אחד מהצדדים הנוגעים בדבר לא יוכל להגיש תביעה בגין נושאי הסכסוך, לא לבית המשפט למשפחה ולא לבית הדין הרבני מלבד הגשת. סעדים דחופים או סעדים זמניים (כדוגמת, מזונות זמניים, זמני שהות זמניים, הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ, או צו הקפאת מצב הכספים בבנקים, וכולי, במטרה למנוע הברחות כספים ובריחה מהארץ).
 
 

גישור בגירושין באמצעות יחידות הסיוע


ביחידות הסיוע מקבלים בני הזוג המעוניינים התגרש, בעיקר, מידע הנוגע לגירושין, ומתמקד, רובו ככולו, באספקטים הכלכליים (מזונות וחלוקת רכוש) ובהיבטים הטכניים-תפעוליים (משמורת, הסדרי השהייה עם הילדים וכד'). הליך מונה עד ארבע פגישות כאשר הראשונה נקראת פגישת מהו"ת (מידע, היכרות ותיאום) וקיימת חובה להגיע אליה.  הפגישות מתבצעות בהנחייתו של איש מקצוע (לרוב, עובד/ת סוציאלי/ת, ) ובסופו, על בני הזוג להודיע האם בכוונתם להמשיך בהליך גישור בגירושין זה או אחר מחוץ לכותלי בית המשפט או בית הדין למטרת יישוב מחלוקותיהם או שבכוונתם לפנות להליך המשפטי.

במקרים שבהם ההליך המתנהל ביחידת הסיוע אינו מתקדם כנדרש ובני הזוג אינם מצליחים להגיע להסכמות או שאינם מתקדמים לקראת פתרון נראה לעין, הם רשאים להגיש את תביעותם לבית הדין או לבית המשפט תוך פרק זמן של 15 ימים, וזכות הקדימה עומדת לצידו של הצד אשר הגיש ראשון את בקשתו לישוב הסכסוך.

הסכם גירושין

חלופה אחרת, שהיא אפילו טובה עוד יותר (מכיוון שהיא באמת מספקת הליך גירושין שבו כל הצדדים עשויים לצאת ממנו כשהם מרוצים) היא עריכת הסכם גירושין באמצעות עורך דין המתמחה בגישור בגירושין. בדרך זו, הסכם הגירושין המתגבש באמצעות עבודה דינאמית של עורך הדין מול בני הזוג המתגרשים, יכול לגעת גם בנקודות שבהן (אם מעצם מהותו ואם בשל היותו מוגדר במסגרת זמן לוחצת) הליך גישור גירושין באמצעות יחידות הסיוע אינו מסוגל לטפל כהלכה.

יתרון נוסף לעריכת הסכם גירושין אצל עורך דין המתמחה בגישור הוא כי הסכמה המושגת באופן זה יכולה להיות מוגשת לאישור הערכאה המתאימה באופן מיידי, ובכך, נחסכים לכם הזמן, הכסף ועגמת הנפש הכרוכים בניהול הליכי הגירושין בדרך ה"מקובלת" באמצעות בית המשפט או בית הדין.

עוד מאמרים

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

ניכור הורי מצד האם כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם? בכדי לדעת כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם, תחילה חשוב להבין מהו בכלל ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי? איך מונעים ניכור הורי? ניכור הורי זוהי תופעה המתרחשת כאשר ילדים להורים גרושים או פרודים מפגינים יחס עוין וחוסר נכונות ליצירת

ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן