דיני ירושה ועיזבון

דיני ירושה ועיזבון

דיני ירושה ועיזבון


כל מה שרצית לדעת על דיני ירושה ועיזבון

דיני ירושה ועיזבון קובעים בין היתר, את אופן חלוקת הרכוש עם מותו של המוריש, כאשר לא ניסח צוואה. על פי החוק העיזבון עובר ליורשים על פי סדר ירושה קבוע. היורשים הראשוניים יכולים להיות בן/בת הזוג, ילדי המוריש ונכדיו. גם קרובי משפחה מדרגה רחוקה נכנסים לסדר הירושה במידה ואין קרובים אחרים. החוק של דיני ירושה ועיזבון קובע כי כאשר אדם ערך צוואה בדעה צלולה, עיזבונו יחולק בהתאם לצוואה, ולא בהתאם לסדר היורשים.

עילות להתנגדות לצו קיום צוואה

ערעור על הצוואה אפשרי רק בהינתן תנאים מסוימים ובעילות שהגדיר המחוקק במסגרת דיני ירושה. בבקשה היורש חייב לנמק את סיבותיו להתנגד לצוואה, בהתאם לעילות הבאות, כגון, פגמים בצוואה, מעורבות בעריכת הצוואה, העדר כשירות של המוריש בעת הכתיבה, השפעה בלתי הוגנת וטענה לצוואה לא תקפה או מזויפת. בית המשפט נדרש במקרים מסוימים לקבוע מבין צוואות שונות שנכתבו בתקופות שונות, כאשר על פי דיני ירושה ועיזבון, הצוואה האחרונה היא שקובעת, במידה ונכתבה בצלילות וללא התערבות או השפעה.

התייעצות עם עורך דין

כאמור האפשרות להתנגד לצוואה עומדת לרשות היורשים. כדאי ליורש שחש מקופח מצוואה להיוועץ תחילה עם עורך דין המתמחה בתחום, על מנת להבין אם הדרתו מהירושה תואמת את רצון המנוח או שאינה סבירה. במידה וכך המצב ובהינתן שאחת העילות להתנגדות מתקיימת, ניתן להגיש כתב ההתנגדות לקיום הצוואה. במידה ויינתן פסק דין הפוסל את הצוואה על פי דיני ירושה ועיזבון, חוזרים לסדר הירושה על פי הדין. על פי דיני ירושה, כל אדם יכול לערוך את צוואתו בעצמו. עם זאת מומלץ לנסח ולחתום בעזרת ובנוכחות עורך דין, על מנת להימנע מטעויות ניסוח שיכולות להוביל להתנגדות לצוואה מצד מי מהיורשים.

דיני ירושה ועיזבון עם עו"ד ומגשרת מקצועית ומנוסה

אם את או אתה מעוניין בניסוח צוואה או זקוקים למידע נוסף על דיני ירושה ועיזבון, כדאי לך להכיר את עורכת דין והמגשרת, דנה יצחק פיקר, בעלת הסמכה לעסוק בתחומי גישור, משפחה וגירושין. משרד עו"ד דנה יצחק פיקר מתגאה במתן שירותים משפטיים איכותיים ומקצועיים בשקיפות מלאה ובעורבות מלאה של הלקוח בכל שלב והחלטה. המשרד מתמחה בדיני משפחה ומעמד אישי, חוזים, נדל"ן, נזיקין והוצאה לפועל.

תחומי עיסוק המשרד

עוד מאמרים

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

ניכור הורי מצד האם כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם? בכדי לדעת כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם, תחילה חשוב להבין מהו בכלל ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי? איך מונעים ניכור הורי? ניכור הורי זוהי תופעה המתרחשת כאשר ילדים להורים גרושים או פרודים מפגינים יחס עוין וחוסר נכונות ליצירת

ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן