ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך

מהו ייפוי כוח מתמשך?

עד לפני תיקון מס' 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, אדם (למשל: קשיש) אשר נזקק לעזרה בתפקוד היום יומי כגון: ביצוע פעולות כספיות, פניה לבנקים ולרשויות, קבלת החלטות רפואיות וכד', מונה לו אפוטרופוס בהליך משפטי, אשר נטל לחלוטין את יכולתו לקבל החלטות ודעתו אינה נשמעת עוד.

לאחר התיקון לחוק התווסף כלי לתכנון העתיד הנקרא: "ייפוי כוח מתמשך".

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המהווה חלופה לאפוטרופסות וללא צורך בהתערבות בית המשפט, המאפשר לכל אדם בגיר מעל גיל 18, להיערך מראש למצב עתידי בו כבר לא תהיה לו את היכולת לקבל החלטות, לתכנן את עתידו בהתאם לבחירתו ורצונו החופשי, ולמנות אדם (אחד או יותר) שהוא סומך עליו, לנהל את ענייניו כאשר לא יהיה מסוגל לעשות את בעצמו.

בייפוי כוח מתמשך ניתנות הנחיות ע"י האדם הממנה, מה ייעשה בגופו ו/או רכושו כאשר לא יוכל עוד לעשות זאת בעצמו, ויכול לקבוע הנחיות ספציפיות כגון: סוג הטיפול הרפואי אותו ירצה לקבל, ו/או קביעת זהות המטפל, ו/או קביעה מהו מקום מגוריו בעתיד, ו/או קביעה של מכירה או השכרה של הבית רק בנסיבות מסוימות, ו/ או הנחייה כיצד והיכן להשקיע את כספיו ועוד.

ייפוי כוח מתמשך ייערך בשלב בו האדם הינו בעל יכולת ומסוגלות לקבל החלטות ולבצע פעולות, ולאחר שהבין את המשמעות עריכת המסמך ותוצאותיו, והוא ייערך ויאושר על ידי עורך דין שאין לו עניין אישי בייפוי הכוח, אשר עבר הכשרה של האפוטרופוס הכללי, ולאחר שהתרשם כי האדם הממנה מבין את משמעות ייפוי הכוח ושהוא נערך בהסכמה חופשית ומרצון ובלא שהופעלו עליו לחץ או השפעה בלתי הוגנת ובלא ניצול מצוקה או חולשה. והעיקר הבריאות.

כיצד עורכים ייפוי כוח מתמשך?

את ניסוח ייפוי הכוח מבצעים יחד עם עורך דין שהסומך לערוך ייפוי כוח מתמשך לאחר עריכת המסמך, מתבצעת החתימה הרשמית על יפויי הכוח והטופס מועבר לאגף האפוטרופוס הכללי להפקדה. חשוב לציין כי האדם הממנה את מיופה הכוח, יכול לבחור מספר מיופיי כוח ו. יכול לקבוע מיופה כוח חליפי שייכנס בנעלי המיופה כוח, במידה ומכל סיבה שהיא הוא לא יכול למלא את תפקידו. כמו כן הממנה יכול לקבוע אדם שמיופה הכוח יהיה חייב להודיע לו על כל פעולה, אדם זה נקרא בייפוי כוח "מיודע".

הפקדת ייפויי הכוח

את פעולת ההפקדה של טופס ייפויי כוח מתמשך, מבצע עורך הדין המוסמך לכך והוא מעביר באופן ממוחשב במערכת את הטופס החתום לאגף האפוטרופוס הכללי. אנשי הצוות של אגף האפוטרופוס הכללי אחראים לבדוק את כל המסמכים שהוגשו בנוגע לייפוי הכוח המתמשך וככל טהמסמך תקין מקבלים "אישור הפקדה".

משרד עורכי הדין דנה יצחק פיקר מציע שירותי עורך דין ייפוי כח מתמשך

לתיאום פגישה עם צוות משרד עורכי הדין דנה יצחק פיקר לעריכה וחתימה של יפויי כוח מתמשך, השאירו את הפרטים האישיים שלכם, וצוות המשרד יחזור אליכם בהקדם לקביעת המועד לפגישה. שירותי עורך דין ייפוי כוח מתמשך של משרד עורכי הדין דנה יצחק פיקר.

תחומי עיסוק המשרד

עוד מאמרים

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם?

ניכור הורי מצד האם כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם? בכדי לדעת כיצד מתרחש ניכור הורי מצד האם, תחילה חשוב להבין מהו בכלל ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי? איך מונעים ניכור הורי? ניכור הורי זוהי תופעה המתרחשת כאשר ילדים להורים גרושים או פרודים מפגינים יחס עוין וחוסר נכונות ליצירת

ייעוץ בחינם

דילוג לתוכן