עורך דין לענייני גירושין

מה חשוב להבין לגבי עו"ד לענייני גירושין

מתקרבים לסוף מערכת היחסים? גרים בנפרד אך טרם התגרשתם? תוהים אצל מי תהיה המשמורת ומי יישאר בדירה? התקופה של תום היחסים היא תקופה שנלווים לה קשיים רבים, וביניהם חוסר וודאות רב. על כן, חשוב להגיע לתקופה הזו מוכנים ככל האפשר לכל תרחיש שעשוי להגיע. 

כמו כן, לאור הקשיים שעשויים להתעורר והמורכבות המשפטית, חשוב במיוחד להסתייע בעורכת דין לענייני גירושין שהינה שעלת מומחיות בתחום. עורכת דין לענייני גירושין היא עורכת דין שיש לה ידע נרחב מבחינת חלוקת רכוש, מזונות, משמורת ילדים, ניסוח הסכמי הגירושין, וכדומה.

איך מונעים ניכור הורי?

עורכת דין לענייני משפחה

מרבית בני הזוג שעומדים בפני תהליך גירושין אינם מודעים לכך שההליך מוכרע לעתים קרובות על ידי האופן בו הם בוחרים לפתוח אותו. לפיכך, אם תפנו לשירותיו של עורך דין המתמחה בגירושין, יגדלו הסיכויים שלכם לזכות בהליך בצורה משמעותית.

כפי שנבהיר בהמשך, הבחירה אם לנהל את ההליך בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני עשויה להיות קריטית להמשכו, ועורך דין הבקיא בתחום יידע להפנות אתכם לערכאה הנכונה. כמו כן, עורך דין לענייני גירושין יידע כיצד לנסח בצורה הטובה ביותר את הסכם הגירושין או כתב התביעה. כידוע, ישנה חשיבות רבה לפרטים אותם אתם בוחרים לכלול בכתב התביעה.

למרבה הצער, זוגות רבים מעוניינים לחסוך בשכר הטרחה ובעלויות הכרוכות בקביעת פגישות ייעוץ ראשוניות, ומוצאים את עצמם משלמים הרבה יותר בהמשך הדרך. לכן, פנייה לעורך דין מקצועי בשלבים הקריטיים ביותר במסגרת הליך הגירושין תוך הבניית אסטרטגיה אופטימאלית הן מה שיביא בסוף הדרך לכישלון.

כיצד מתנהל הליך הגירושין?

לאחר ההחלטה, בין אם נעשית על ידי שני הצדדים ובין אם באופן חד צדדי, הצדדים קרבים להגשת התביעה לגירושין. בישראל התביעה מוגשת בבית הדין הדתי לפי דתם של הצדדים. הגירושין של זוג יהודית נעשה בבית הדין הרבני, וההליך בפניו נעשה בפני שלושה דיינים, אשר נבחרים על ידי וועדה ייחודית. כתב התביעה שמוגש צריך לכלול בית היתר את פרטי הצדדים, העובדות הרלוונטיות, פרטי הילדים, ומסמכים שונים.

בבית הדין הרבני, שהינו בעל הסמכות הבלעדית בנוגע לעצם הגירושין והיחיד שיכול להעניק לבני הזוג כט, נדרש גם להגיש בקשה הנוגעת לאופן חלוקת הרגוש וכדומה. בית משפט זה נוקט לרוב בגישה שמרנית. צריך לזכור שעצם מתן הגט נדרש על ידי שני הצדדים, ואם לא כך הללו ימשיכו להיות נישואין. 

בשונה מבית הדין הרבני, בית המשפט לענייני משפחה אשר גם דרכו ניתן לבצע את הליכי חלוקת הרכוש והמשמורת נחשב ליותר ליברלי ופסיקותיו אף משתנות עם השנים בהתאם לצורכי החברה ולשינויים המתחוללים בה. עם זאת חשוב לזכור שבית משפט זה אינו יכול לדון בעצם הגירושין ובהתאם לא מוסמך לתת גט.

כמו בהגשת כתבי תביעה אחרים, נדרש לצרף מסמכים רבים ולפרט את עילת הגירושין, באופן המותאם לדין הדתי, דהיינו על בסיס עילות גירושין המופיעות במשפט העברי, וביניהן עקרות, אלימות, אי סיפוק מיני, בגידה, ועוד. 

בהמשך להגשת התביעה בני הזוג מוזמנים לדיון, בו ראשית ינסו הרבנים לגשר בין הצדדים, מתוך ניסיון למנוע את הגירושין ככל שזה אפשרי. אם ניסיון זה ייכשל, ייקבעו מועדים נוספים, אשר במהלכם יעידו בני הזוג וייחקרו. בהמשך לכך יינתן פסק הדין. 

עורך דין לענייני גירושין - דנה פיקר

גירושין בהסכמה

הגם שרבים רואים בהליך זה מעין מלחמה בין הצדדים, בייחוד בכל הנוגע לפן הכלכלי ולענייני המשמורת, רבים מבינים שהדרך האופטימלית לבצע את ההליך היא תוך הסכמה בין הצדדים. זאת, על ידי חתימה על הסכמי גירושין, הסכמים שכוללים הגעה להסכמות הדדיות ומונעים הגעה לערכאות המשפטיות. 

על ידי הסכם גירושין הצדדים חוסכים לעצמם הרבה – ומפחיתים את כמות הכסף, הזמן והמריבות המושקעים בהליך ככל שהוא נעשה בבתי המשפחה. על מנת שיכסו את כל הקשיים האפשריים, הסכמי הגירושין צריכים להיות מפורטים ככל האפשר ולכלול את כל ההיבטים בחייהם המשותפים של בני הזוג שעתה התפרקו, ובכך לנסות למנוע סכסוכים בעתיד.  לכן, רצוי לפנות לעורך דין לענייני משפחה על מנת שיערוך הסכם שאינו כולל לאקונות משפטיות או סעיפים שמשתמעים לשתי פנים.

חוק המהו"ת

כאמור, בישראל הליך הגירושין נעשה לפי הדין הדתי, לפי דתם של בני הזוג. מעבר לעצם הגירושין אשר יכול להיעשות רק לפי הדין הדתי, ועבור יהודים בית הדין הרבני, חלוקת הרכוש וענייני המשמורת יכולים להיבחן גם בבית המשפט לענייני משפחה, אשר אינם פועלים לפי הדין הדתי. 

אחד החוקים המרכזיים הנוגעים בסכסוכי משפחה הינו חוק המהו"ת, החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה. חוק זה רואה לנגד עיניו את הקשיים שקיימים בהליך הגירושין, הם לצדדים והן לילדיהם. על כן מטרתו ליישב את הסכסוכים באופן מוסכם ורגוע, תוך צמצום הריבים. זאת, לאו דווקא לעניין הגירושין עצמם, אלא לחלוקת רכוש, משמרות, וכדומה. החוק קובע מגוון מנגנונים אשר מטרתם להפחית את ההגעה לבתי המשפט. לפי חוק זה, התהליך מתקיים באופן הבא:

  1. מגישים "בקשה ליישוב סכסוך" בה מוצגים שמות הצדדים ולעיתים גם פרטי המקרה ברצה. 
  2. לאחר הגשת בקשה זו ישנה תקופה בה הצדדים אינם מגיעים לבתי המשפט, ונעשה ניסיון לגשר ביניהם, על ידי כך שהם מוזמנים לפגישת מהו"ת (מידע, היכרות ותיאום), והצדדים נפגשים לעד ארבע פגישות מהו"ת. 
  3. תקופת יישוב הסכסוך נמשכת ארבעים וחמישה ימים מיום הגשת הבקשה, וניתן להאריכה ב-15 ימים ובמקרים מסוימים, תחת תנאים ייחודיים, אף לקצרה ככל שהשופט רואה צורך מיידי בכך. 
  4. לאחר פגישות המהו"ת הצדדים יכולים להחליט האם ברצונים להגיש תביעה לערכאה השיפוטית עצמה או שמא ליישב את הסכסוכים בכלים שאינם בבית המשפט עצמו ואינם משפטיים 'קלאסיים'. עליהם להודיע ליחידת הסיוע מה הם בוחרים – להמשיך בהליך החלופי או לפנות להכרעה השיפוטית. 

חשוב לציין שחוק זה, שנחקק בשנת 2016, הוביל לכך שרבים בוחרים באופציה זו, מה שמוביל פעמים רבות להימנעות מהצורך להגיע לבתי המשפט עצמו, דבר שמונע קשיים רבים. כמו כן חשוב לציין שהליך זה מצריך גם הוא סיוע של עורכת דין. הגם שמדובר בהליכים שאינם אדברסריים קלאסיים, בקשת יישוב הסכסוך מנוסחת באופן משפטי ומצריכה היכרות מעמיקה עם החוק, שקשה לבצע באופן אופטימלי ככל שאין ניסיון בכך. 

פגישת ייעוץ

השאירו פרטיכם לתאום פגישה, בה נוכל לבדוק מהי דרך הפעולה המשפטית הטובה ביותר עבורכם.

על אודות מירוץ הסמכויות

אם אתם נמצאים בתחילתם של הליכי גירושין, סביר להניח שכבר יצא לכם להכיר את המונח "מרוץ סמכויות". מונח זה מתאר תופעה משפטית אשר במסגרתה ניתנת סמכות שיפוטית מקבילה לדון באותו נושא לשתי ערכאות שונות.

בישראל נתונה הסמכות החוקית לדון בענייני משפחה לשתי ערכאות: בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה. ככלל, הסמכות לדון בסכסוכי גירושין עשויה להיות ייחודית, כגון הסמכות הבלעדית של ביה"ד הרבני לדון בסוגיות שונות כמו סידור הגט, הגירושין עצמם, הכתובה וכן הלאה. לעומת זאת, הסמכות עשויה להיות מקבילה בסוגיות אחרות, כמו מזונות ילדים, מזונות אישה, זמני השהות, חלוקת רכוש ומשמורת על הילדים.

במקרים רבים, תוצאתו הסופית של סכסוך הגירושין עשויה להיות תלויה בערכאה שבה הוא יידון. לכן, חשוב לדעת כיצד מוסדר במדינת ישראל נושא מירוץ הסמכויות וכיצד ניתן לנצלו לטובתנו.

תחילה, ראוי להדגיש כי בית הדין הרבני הינו בעל סמכות שיפוט יחודית לדון בענייני נישואין, גירושין וכתובה. זאת, בהתאם לסעיף 1 לחוק שיפוט בתי דין רבניים, אשר קובע כי ענייני נישואין או גירושין של אזרחי מדינת ישראל היהודים נתונים לסמכות השיפוט הייחודית של בית הדין הרבני.

יחד עם זאת, בית הדין הרבני מוסמך לדון אף בנושאים אחרים הנלווים לסכסוכי גירושין, ביניהם חלוקת הרכוש, זמני השהות, מזונות הילדים וכיוצא באלה. לכן, אף על פי שלבית הדין הרבני נתונה סמכות בלעדית וייחודית לדון בענייני גירושין, הנושאים הנלווים לסכסוכי גירושין כמו תשלום דמי מזונות, חלוקת הרכוש וזמני השהות אינם נמצאים בסמכותו הבלעדית של בית הדין הרבני וניתן לדון בהם גם בבית המשפט לענייני משפחה.

מהם ההבדלים בין בית הדין הרבני לבין בית המשפט לענייני משפחה?

חשוב לזכור כי בית הדין הרבני פוסק בהתאם לכללי ההלכה. לכן, פסיקותיו של בית הדין הרבני תהיינה שמרניות יותר ואף תתעלמנה מהוראות חוק אזרחיות. זאת ועוד – בית הדין הרבני אינו מחויב לפסוק על פי ההלכות שנקבעות על ידי ביהמ"ש העליון. לעומת בית הדין הרבני, בית המשפט לענייני משפחה בוחן את הסוגיות העומדות להכרעה בהתבסס על תפישות עולם חילוניות וליברליות יותר, והוא מחויב להלכותיו של בית המשפט העליון.

כמו כן, ישנו הבדל מהותי בין סדר הדין הנהוג בבית המשפט לענייני משפחה לבין סדר הדין הנהוג בבית הדין הרבני. הבדל זה עשוי אף הוא להשפיע רבות על תוצאותיו של ההליך המשפטי. לאור האמור לעיל, אם בני זוג בוחרים להיפרד ומעוניינים לפנות לערכאה משפטית, אך הגיוני כי כל בן זוג יהיה מעוניין לפנות לערכאה שתשרת את האינטרסים הייחודיים שלו.

מכאן בדיוק נובעת החשיבות בפנייה לעורך דין לענייני משפחה. עורך דין מיומן ומנוסה ידע להכווין את הלקוח שלו לערכאה שתסייע לו למצות את הזכויות המשפטיות שלו ביתר קלות. ניתן למצוא ביטוי להבדלים בין הערכאות בע"מ 919/15 (פסק דין שניתן על ידי בית המשפט העליון).

במסגרת ע"מ 919/15, אשר הוביל לשינוי משמעותי בפסיקותיו של בית המשפט לענייני משפחה בענייני מזונות ילדים, נפסקו כללים שוויוניים שהיטיבו עם אבות שהכנסותיהם אינן עולות על הכנסותיהן של בנות זוגן. החל ממועד מתן פסק דין זה, החלו בתי המשפט לענייני משפחה לקחת בחשבון את פוטנציאל ההשתכרות של בת הזוג בעת פסיקת דמי מזונות, וכן להפחית את תשלום המזונות בהגיעם של הקטינים לגיל 6.

לכן, מאז פסק דין זה, אבות שמעוניינים בפסיקה שיוויונית של מזונות וזמני שהות עם ילדיהם הקטינים יעדיפו לנהל את הליכי הגירושין בביהמ"ש לענייני משפחה. לעומת זאת, נשים יעדיפו לפנות לבית הדין הרבני, שאינו כפוף להלכה זו. זאת, מפני שבתי הדין הרבניים ימשיכו לפסוק בהתעלם מהכנסותיהן ומכושר ההשתכרות שלהן.

אף על פי כן, חשוב להדגיש כי אין מדובר בקביעה גורפת הנכונה לכל מקרה ומקרה, כך שיש לבחון כל סכסוך לגופו. לכן, בטרם פתיחה בהליך גירושין, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין גרושין מנוסה, מיומן ומקצועי שיידע לבחון את הנסיבות הספציפיות שלכם ויגבש מראש אסטרטגיות פעולה משפטיות רלוונטיות ויעניק לכם ייצוג וליווי משפטי שיסייע לכם למצות את זכויותיכם בצורה המיטבית.

איך מוכרעת השאלה איזו ערכאה תדון בסכסוכי גירושין?

בג"ץ קבע שהמבחן שעל פיו מוכרעת השאלה איזו ערכאה תדון בסכסוך שהוגשו בגינו תביעות בבית הדין הרבני ובבית הדין לענייני משפחה בינו המבחן הכרונולוגי. על פי מבחן זה, הערכאה שאליה הוגשה תביעה במועד מוקדם יותר תדון בסוגייה. ביולי 2016 נכנס לתוקפו החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה, אשר לפיו לא ניתן להגיש תביעה לבית הדין או לבית המשפט לפני פתיחתו של תיק יישוב סכסוך. לפיכך, כיום המבחן יהיה לאיזו ערכאה הוגש הליך יישוב הסכסוך, כשהצד שבחר להגיש את הבקשה יזכה לבחור עם סגירתו של ההליך לאיזו ערכאה הוא מעוניין להגיש את תביעתו. כמו כן, קבע בית המשפט העליון כי אם הוגשה תביעה פלונית לבית דין רבני, תיבחן עדיפותו של בית הדין הרבני בהתאם למבחני הכריכה.

דמי מזונות בגירושין

איך מחלקים את הרכוש המשותף?

במרבית הפעמים, בייחוד אם מדובר בנישואין ארוכי שנים, לצדדים ישנו הרבה רכוש משותף. זאת, בין דברים קטנים כגון רהיטים, ועד רכבים משותפים או אפילו דירה משותפת. לאור כך עניינים אלה עשויים ליצור סכסוכים רבים בין הצדדים. 

הדרך היעילה ביותר להימנע ממריבות כאלה היא כמובן יצירת הסכם ממון עוד בשלב מוקדם הרבה יותר בחיי הנישואין. הסכם כזה מתווה למעשה את האופן בו יחולק הרכוש בעת הגירושין. בכך, הסכם זה מתנה על מה שקובע החוק עצמו, איזון משאבים בין הצדדים, שברוב המקרים נעשה על ידי חלוקה שווה של הרכוש. 

לאור כך שפעמים רבות אכן ישנם סכסוכים קשים שמקשים גם על הילדים, ההמלצה הראשונית היא יצירת הסכמי ממון. חשוב לדעת שהסכם כזה צריך לקבל את אישורו של בית המשפט בכדי שיינתן לו תוקף משפטי מחייב.

ככל שלא נחתם הסכם ממון, החוק קובע חלוקה שווה. עם זאת, חלוקה זו אינה כוללת רכוש אשר ניתן לאחד מבני הזוג במתנה או בירושה, וכמו כן אינה כוללת קצבת זקנה או קצבת נכות ככל שאחד מבני הזוג מקבל אותן. בכדי לקבוע את אופן החלוקה יש להגיש תביעה לחלוקת רכוש המוגשת לבית המשפט לענייני משפחה או תביעה לפירוק שיתוף בין בני הזוג אשר מוגשת לערכאות הרגילות (זאת, במידה ומדובר בדירת המגורים).

מה קורה עם הילדים?

הסכם הגירושין, נוסף לחלוקת הרכוש עצמו, קובע גם את ההתנהלות בכל הקשור לילדיהם של הצדדים. כך, נקבעים בהסכם הסדרי השהייה, משמורת הילדים והמזונות. 

חשוב לדעת שבשנים האחרונות ישנה התקדמות בנושא זה מבחינת החלוקה בין הצדדים. כיום החלוקה הנפוצה של זמני השהות הינה 8/6 – 5/9. 

בנוגע לענייני המשמורת חשוב לזכור שההסכם צריך לפרט באופן ברור ומקיף את כל הקשור בילדים. חלוקת ימי השבוע באופן רדוד אינה מספיקה, וחשוב לקבוע גם את השעות הספציפיות בהם ישהו הקטינים אצל כל אחד מהוריהם, ועוד. כמו כן, חשוב לקבוע איך יתקבלו ההחלטות אודות הילדים, החלטות כגון מעבר מקום מגורים, מקום הלימודים, חופשות בחו"ל, וכדומה.

שאלה נוספת עולה בנוגע למימון ההוצאות על הילדים. בעניין זה צריכים הצדדים לקבוע מי יממן את ההוצאות השונות הנוגעות בילדים – ביגון, מזון, וכו'. בנוגע למזונות, כיום אין תשובה ברורה בשאלה כיצד ייקבעו המזונות ומה הסכום המדויק שהצדדים יהיו חבים בו. ככל שבין הצדדים יש הסכם גירושין, הם עצמם ייקבעו את סכום המזונות שהם רוצים בו. הפסיקה בנוגע לסכום המזונות תלויה בגורמים רבים, כגון שכר הצדדים וצורכי הילדים, ובין היתר כתלות בשאלה אם הערכאה הדנה בתיק היא בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. 

כמו כן קביעת המזונות מושפעת גם מחלוקת זמני השהות בין הצדדים. ככל שהאב נמצא עם הקטינים פחות או דואג פחות לצרכיהם וסכום המזונות שהוא נדרש לשלם עולה. 

עצות לניהול נכון של הליך הגירושין

ישנם מספר משתנים שחובה לתת עליהם את הדעת בעת ניהול הליך גירושין, על מנת להבטיח הצלחה:

  • אל תשקרו בנוגע להכנסות שלכם – כפי שעורך דין לענייני משפחה ידע לספר לכם, בתי המשפט נוהגים להתייחס בחומרה לנתונים מסולפים כך שרצוי בהחלט להימנע משקרים בנוגע להכנסות שלכם.
  • צרו קשר עם עורך דין גרושין מוקדם ככל האפשר – כל עורך דין לענייני משפחה יסכים שפניה לעורך דין גרושין כבר בשלביו הראשוניים ביותר של הליך הגירושין היא קריטית להצלחת ההליך.
  • אל תשימו את הילדים במוקד הסכסוך – באופן טבעי, ניהול הליך גירושין מלווה לרוב בשלל אמוציות וטינה כלפי בן הזוג השני. אף על פי כן, חשוב מאוד לזכור כיכי במסגרת מלחמות גירושין מכוערות ישנם מפסידים רבים, כאשר מי שנפגע בצורה החמורה ביותר הם כמובן הילדים, שעלולים להיגרם להם נזקים נפשיים ורגשיים ארוכי טווח. לכן, על מנת לחסוך מילדיכם טראומה שעלולה להביא לשנים של טיפולים פסיכולוגיים, מומחים רבים מפצירים בזוגות שנמצאים בהליכי גירושין להוציא את ילדיהם ממוקד הסכסוך.
  • קחו הכל בפרופורציות – כמובן שפרידה היא תהליך מורכב במיוחד מבחינה רגשית. אף על פי כן, זכרו כי בן הזוג לשעבר אינו האויב שלכם, כי אם אדם שהיה קרוב אליכם במיוחד עד לא מזמן, וצפוי למלא תפקיד משמעותי בחייכם גם בעתיד. לכן, הימנעו מוויכוחים וסערות מיותרים.
  • סמכו על עצותיו של עורך דין לענייני משפחה – זכרו כי עורך הדין ששכרתם נמצא כאן כדי לעזור לכם. ראשית, עורך הדין יסייע לכם לבנות אסטרטגיה משפטית נכונה ולבחור בערכאה הרלוונטית ביותר עבורכם. שנית, עורך הדין יספק לכם לאורך הדרך שלל עצות שיוכלו ליצור את ההבדל בין כישלון לבין הצלחה.
  • זכרו כי סכסוכים ומלחמות אינם מועילים, אלא להפך – עורכי דין מנוסים מעידים כי מלחמות בבית המשפט אינן מועילות למי מהצדדים, כי אם להיפך. הן עלולות לגרום לבזבוז משאבים ולמתיחות מיותרת בין בני הזוג.
  • חתרו להסכם גירושין – ניהול הליך הגירושין בצורה של הידברות מותיר לכל אחד מבני הזוג שליטה מלאה על הנעשה, כך שבסופו של יום נותרת להם הבחירה על אילו אספקטים יש לוותר ועל אילו רצוי להתעקש. זאת, בניגוד לריבים מייגעים בבתי המשפט שעלולים להיגרר על פני שנים.
  • סמכו על הסטטיסטיקה – הבחירה לנהל את הליך הגירושין בהסכמה הוכחה כטובה יותר גם מבחינה אמפירית. הסטטיסטיקה מראה שבני זוג שהגיעו להסכמות נטו לכבד אותן יותר מאשר הסכמות שנכפו עליהם על ידי בית המשפט כחלק מפסק דין. כמו כן, הוכח כי בחירה בגירושין במסגרת הסכם גירושין חוסכת משאבים כספיים ורגשיים.
  • אל תפעלו לבדכם – אל תנסחו את הסכם הגירושין לבדכם בשום פנים ואופן. בני זוג רבים שבוחרים לנסח הסכמי גירושין ללא סיוע משפטי נוטים להסתבך. הסיבה לכך היא שניסוח הסכמי גירושין דורש ניסיון וידע משפטי מעמיק. זאת, מפני שיהיה הרבה יותר קשה לתקוף הסכם ברור ומפורט בבית המשפט מאשר הסכם שכולל פתח למחלוקות.

כל מה שרציתם לשאול עורך דין לענייני גירושין ומשפחה

  1. האם כדאי לי לעשות הסכם ממון? התשובה החד משמעית היא כן. הסכם ממון שנעשה בהסכמת ובמודעות שני הצדדים יכול לחסוך צרות רבות בהמשך.
  2. מה צריך לפרט בהסכם הגירושין? כאמור, הסכם הגירושין צריך להיות מפורט ככל האפשר. עליו לכלול פירוט הן אודות הנסיבות המשפחתיות, חלוקת זמני השהות, וכל פרט רלוונטי נוסף. אם לא כך עשויים להתפתח סכסוכים נוספים בעתיד ומטרתו של הסכם הגירושין הוא למנוע את הללו. 
  3. האם ניתן לבטל הסכמי גירושין? ניתן בשני מקרים – הראשון הוא כאשר הצדדים מסכימים על ביטול ההסכם, ואז הם נדרשים להגיש לבתי המשפט בקשה לביטולו או לתיקון שלא (וזה צריך להיות מאושר על ידי בית המשפט). המקרה השני הוא כאשר רק צד אחד מעוניין בכך. במקרה כזה קשה יותר לבטל את ההסכם, ונדרשת עילה לביטולו, כגון הטעייה, עושר, תרמית, הפרה או טעות בהסכם. 
  4. מה קורה אם לא משלמים מזונות? במידה והצד המחויב בכך אינו משלם מזונות הצד השני יכול לפנות אל הביטוח לאומי (ככל שמשכורתו נמוכה מהמשכורת הקבועה בתקנות הביטוח הלאומי לקבלת מזונות וככל שהצד שמשתלמים לו המזונות אינו גר עם הגרוש באותו בית), או אל ההוצאה לפועל. 

מה עושה עורכת דין לענייני גירושין?

הליך הגירושין הינו ההליך בו תם באופן פורמלי קשר הנישואין בין בני זוג. אקט זה הוא בעל משמעות נרחבת – מעבר לעצם הפרדת המגורים, עולות שאלות רבות בנוגע לרכוש הצדדים ובנוגע לזמני השהות עם הילדים ככל שישנם ילדים. 

הגירושין בישראל יכולים להיעשות או בבית הדין הדתי לפי דתם של הזוג, או בבית המשפט לענייני משפחה. עורכת דין לענייני גירושין הינה בעלת מומחיות בכל סוגי הגירושין, בין אם בהסכמה ובין אם לאו, בין אם ישנו הסכם ממון ובין אם לאו, וכן כתלות בדתם של בני הזוג. 

לאור כך, ישנה חשיבות עליונה בבחירת עורכת הדין בעל המקצועיות הגדולה ביותר בתחום. עורכת דין לענייני משפחה מכירה את החוקים הרלוונטיים לבוריים ומכירה את האופן ההתנהלות בבית המשפט הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה. כמו כן, הוא מי שיכול לשמור על האינטרסים שלך באופן המיטבי. 

חשוב להבין שעורכת דין לענייני משפחה נדרשת להכיר את האסטרטגיות השונות בהן פועלים הצדדים בהליכי הגירושין, ולהיות מעודכנת בפסיקה והחקיקה באופן שוטף. 

לאור הידע הנרחב שלה, חשוב להיפגש עם עורכת הדין כבר בשלב הראשוני. כך, עורכת הדין יוכל לעזור לך בניסוח התביעה, לעזור לך לאסוף מסמכים רלוונטיים ולא לעשות טעויות שעשויות לפגוע בך בהמשך. 

על כן אל תהססו, פנו לעורך דין בעל מומחיות בענייני גירושין ובדיני משפחה בכלל, היוועצו בו, ותנו לו להגן על זכויותיכם ולקבל את המגיע לכם, תוך פעולה בדרכי שלום ככל שזה מתאפשר, על מנת למנוע פגיעה בכם ובילדיכם. 

כיצד לבחור עורך דין גרושין?

בראש ובראשונה, מומלץ להקשיב לעצותיהם של קרובי משפחה ושל חברים שנעזרו בשירותיו של עורך דין לענייני משפחה בעבר. הסיבה לכך טמונה בעובדה שישנן אין ספור המלצות ברחבי האינטרנט אודות כל עורך דין לענייני משפחה. אף על פי כן, אותן המלצות נגועות על פי רוב באינטרסים זרים והמיהמנות שלהן מוטלת בספק. לעומת זאת, קרובי משפחה וחברים שנעזרו בעבר בעורך דין גרושין יספקו לכם עצות המבוססות על ניסיונם האישי.

שנית, חשוב לקחת בחשבון את תחום ההתמחות של עורך הדין. עורך דין לענייני משפחה שההתמחות שלו רחבה במיוחד צריך להדליק לכם נורה אדומה. ככל שתחום התמחותו של עורך דין גרושין הינה צרה יותר, כך סביר להניח שהוא ניחן במומחיות רבה יותר במסגרת התמחותו.

שלישית, חשוב במיוחד לפנות לעורך דין גרושין המחזיק בניסיון משמעותי בתחום. ככל שהמשרד שאליו אתם פונים יותר ותיק, כך סביר יותר להניח כי הניסיון שלו בתחום דיני המשפחה משמעותי יותר. לכן, לפני שאתם פונים לעורך דין גרושין, ערכו תחקיר זריז על אודותיו ברשתות החברתיות ובגוגל.

רביעית, זכרו כי אין תחליף להתרשמות הראשונית. לכן, לפני שתקבלו החלטה בנוגע לעורך הדין שילווה אתכם, השתדלו להיפגש איתו במשרד ולנסות להתרשם ממנו. כמו כן, השתדלו להיזהר מהבטחות בלתי סבירות ובירחו מעורכי דין שמבטיחים לכם מאה אחוזי זכיה בתיק.

עורכי דין לענייני גירושין - זכויות וחובות

עו"ד דנה יצחק פיקר מגשרת ידועה עם ניסיון רב שנים, במהלך הפגישה תחתור להגיע לעמק השווה בין בני הזוג וכמובן במקרה שיש ילדים, לדאוג לחסוך מהם מפחי נפש מיותרים. בני הזוג, גם בפרידה מראים נכונות לשים את טובת הילדים מעל הכל וקובעים את משמורת הילדים, זמני וחלוקת הרכוש ולא להשאיר נושאים אלו להחלטת לבתי המשפט.

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי?

איך מונעים ניכור הורי? איך מונעים ניכור הורי? ניכור הורי זוהי תופעה המתרחשת כאשר ילדים להורים גרושים או פרודים מפגינים יחס עוין וחוסר נכונות ליצירת

קרא עוד »
עורך דין משפחה ברעננה

עורך דין משפחה ברעננה

עורך דין משפחה ברעננה כל מה שרצית לדעת על עורך דין משפחה ברעננה עורך דין משפחה ברעננה עוסק בדרך כלל בגירושין וסכסוכי גירושין והסכמי משמורת.

קרא עוד »
עורך דין משפחה בנתניה

עורך דין משפחה בנתניה

עורך דין משפחה בנתניה תפקידו של עורך דין משפחה בנתניה בין עיסוקיו הרבים של עורך דין משפחה בנתניה ניתן למצוא גם ליווי וייצוג בהליכי גירושין

קרא עוד »
עורך דין משפחה בכפר סבא

עורך דין משפחה בכפר סבא

במסגרת עבודתו השוטפת, עורך דין לענייני משפחה בכפר סבא נדרש במקרים רבים לעסוק בניסוח הסכם חיים משותפים. הסכם לחיים משותפים הוא מסמך בעל תוקף משפטי

קרא עוד »
ביטול הסכם ממון

ביטול הסכם ממון

זוגות מאוהבים בדרכם לחתונה, אינם בוחנים מעמד או מצב כלכלי והזוג נכנס לברית הנישואים עם מיטב הכוונות הטובות שזה ימשך לעד. אך הלחץ של הנישואים

קרא עוד »
מאמרים מקצועיים עורכת דין מקצועי

עו"ד לענייני ירושה

על פי חוק העיזבון בהיעדר צוואה עובר ליורשים על פי סדר ירושה קבוע, כאשר הסדר הוא בן/בת זוג, ילדיו ונכדיו גם קרובי משפחה מדרגות שונות

קרא עוד »
עו"ד הוצאה לפועל

עו"ד הוצאה לפועל

אנשים הנקלעים לחובות, יכולים לבצע בדיקת חוב פשוטה ולגלות שנפתח להם תיק בהוצאה לפועל. פתיחת תיק במערכת זאת נדרשת כאשר גוף או יחיד אינו מצליח

קרא עוד »
עו"ד הסכם ממון

עו"ד הסכם ממון

עו"ד הסכם ממון   הסכם ממון הוא מסמך הנחתם בין בני זוג לפני או אחרי הנישואים על מנת להסדיר נושאים חשובים ולהגן על מצבם הכלכלי

קרא עוד »
הליך גישור במשפחה

הליך גישור במשפחה

על הליך גישור במשפחה בכלל וסביב גירושין בפרט הליך גישור במשפחה יכול להיות בין אחים או הורים וילדיהם בגילאים שונים ולאפשר מענה לסכסוכים במשפחה המורחבת

קרא עוד »
הסדר חוב בהוצאה לפועל

הסדר חוב בהוצאה לפועל

על הסדר חוב בהוצאה לפועל הסדר חוב בהוצאה לפועל נעשה למעשה מול הנושים השונים. ההסדרים מול הנושים ופריסת החובות באופן שמאפשר לסגור אותם ואת התיקים

קרא עוד »
דיני ירושה ועיזבון

דיני ירושה ועיזבון

דיני ירושה ועיזבון כל מה שרצית לדעת על דיני ירושה ועיזבון דיני ירושה ועיזבון קובעים בין היתר, את אופן חלוקת הרכוש עם מותו של המוריש,

קרא עוד »
מדור שלו ושקט

מדור שלו ושקט

מדור שלו ושקט לכל אדם עומדות זכויות מסוימות, שהן שלו מעצם היותו אדם. אחת מהן היא הזכות לקניין, האחרת – הזכות למדור שלו ושקט. אולם,

קרא עוד »
דמי מזונות בגירושין

דמי מזונות בגירושין

דמי מזונות בגירושין כמו בכל נושא משפטי הנוגע לגירושין, גם בנושא דמי המזונות אין נוסחה מדויקת היכולה להתאים לכל זוגות ההורים המחליטים להתגרש. תהליך הגירושין

קרא עוד »
דמי מזונות בגירושין

אכיפת הסכם גירושין

אכיפת הסכם גירושין חושבים שאם הצלחתם לחתום על הסכם גירושין, הסאגה הזו הגיע לסיומה?לפעמים, הצדק עימכם, ואז, העתיד שלכם (בנפרד) יציב ורגוע…אבל, לעיתים (לצערנו, לא

קרא עוד »
ניהול תיק גירושין

ניהול תיק גירושין

ניהול תיק גירושין בהליך משפטי ההליך המשפטי של ניהול תיק גירושין יכול להיות ארוך ומתיש הן בבית הדין הרבני והן בבית הדין לדיני משפחה. מכיוון

קרא עוד »
תהליך גישור בפרידה

תהליך גישור בפרידה

שזוג מחליט להתגרש, מתרחשת רעידת אדמה של ממש: אגו פגוע. כעסים. חוסר תקשורת. רצון לנקום. אכזבה צורבת מהכישלון הזוגי. לצד כל אלה קיים פחד מהעתיד

קרא עוד »
ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך

מהו ייפוי כוח מתמשך? עד לפני תיקון מס' 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, אדם (למשל: קשיש) אשר נזקק לעזרה בתפקוד היום יומי כגון: ביצוע פעולות

קרא עוד »
דיני גירושין

דיני גירושין

אם אתם מתכננים להתגרש, אתם תשמעו את המושג "דיני גירושין" עוד פעמים רבות למדי בתקופה הקרובה. למעשה, אתם עלולים לשמוע אותו כל כך הרבה, שכדאי,

קרא עוד »
בקשה לצו ירושה

בקשה לצו ירושה

במידה ואדם הקרוב אליכם נפטר ולא השאיר אחריו צוואה, אתם נדרשים להגיש בקשה לצו ירושה. צו הירושה הוא צו משפטי אשר מרכז בתוכו את כל

קרא עוד »
עורכי דין לדיני משפחה

עורכי דין לדיני משפחה

דיני משפחה כוללים תחומי נושאים הנוגעים כמעט לכל אחד מאזרחי ישראל והם רלוונטיים לפתרון של בעיות שונות הקשורות למוסד הנישואים, לזוגות גרושים, לאלימות במשפחה, לאימוץ

קרא עוד »
עורך דין צוואות וירושות

עורך דין צוואות וירושות

נמצאים במבוי סתום בנוגע לצוואה או ירושה? בכדי שתוכלו לטפל בנושאי ירושות וצוואות, כדאי לכם לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין העוסק בדיני ירושה. עורך דין

קרא עוד »
משמרת משותפת

משמורת משותפת

מתכוונים להתגרש והילדים מתחת לגיל 18? רצוי להתייעץ עם עו"ד מומחית בדיני משפחה על מנת להגיע למשמורת משותפת.

קרא עוד »
הסכם ממון

הסכם ממון

מתכננים להינשא בקרוב? רצוי להתייעץ לפני הנישואין עם עו"ד מומחה בדיני משפחה ולערוך הסכם ממון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן